Aarschot voert zone 30 in in Statiestraat, Albertlaan en Begijnhof na klachten buurt: "verkeer veroorzaakt scheuren in onze woningen"
In Aarschot krijgen de Statiestraat, de Albertlaan en het Begijnhof een permanente zone 30. Dat heeft de gemeenteraad gisterenavond beslist.
De maatregel komt er na overleg met de buurt, die al langer vragende partij is voor een snelheidsverlaging in de straten. Zo getuigden buurtbewoners van de Statiestraat vorige maand nog in ons nieuws over de schade aan hun huizen door de vele vrachtwagens en bussen die er rijden. Die veroorzaken trillingen, waardoor er barsten en scheuren in de huizen ontstaan. Aan de Albertlaan brokkelde een gevel zo zelfs gedeeltelijk af. De stad bekijkt nu samen met de Lijn ook nog of bussen in de toekomst een alternatieve route kunnen volgen naar het station, dat vlakbij de Statiestraat ligt.