Gemeente Rotselaar geeft na 3.841 bezwaarschriften negatief advies over komst van twee windmolens langs E314
De gemeente Rotselaar geeft vanavond op de gemeenteraad een negatief advies voor de komst van twee windmolens langs de E314. Energiebedrijf Aspiravi wil de turbines al langer in het veld plaatsen aan beide kanten van het tankstation, maar heel wat buurtbewoners zien dat niet zitten.
Volgens de gemeente zouden de windmolens een te grote impact hebben op de natuur tussen de Beninksberg en de Wijngaardberg, en bovendien ook te dicht bij woningen staan. Ook buurgemeente Holsbeek sprak zich eerder al negatief uit over het project. Tijdens een eerste openbaar onderzoek werden meer dan 2.500 bezwaarschriften ingediend. Bij een tweede vergunningsaanvraag van Aspiravi werden beelden getoond van hoe de situatie eruit zou zien. Toch dienden opnieuw 1.283 mensen bezwaar in. Daarmee loopt het totaal aantal bezwaarschriften op tot 3.841. Het is nu aan Vlaanderen om te beslissen of Aspiravi een omgevingsvergunning krijgt.