NMBS schaft enkele P-treinen af door hitte: "Neem voldoende water mee"
En door de warmte schaft de NMBS vandaag en morgen enkele P-treinen af. Mogelijk wordt dat de komende dagen nog verlengd. P-treinen zijn de treinen die tijdens de ochtend- en avondspits rijden.
Deze treinen staan de rest van de dag in de volle zon, waardoor ze te hard opwarmen om nog veilig te kunnen rijden. Door het aantal treinen tijdens de piekuren te beperken wil de spoorwegmaatschappij het risico verminderen dat defecte treinen het verkeer op een volledige spoorlijn verstoren. De NMBS raadt wel aan de app altijd goed te controleren, en de bezettingsgraad in de gaten te houden. Voldoende water drinken is ook belangrijk en daarom staan er in verschillende stations, zoals Leuven en Aarschot, gratis drinkwaterfonteinen.