Treinreizigers die drie uur vastzitten hebben recht op compensatie: "Ze kunnen altijd aanvraag indienen"
De reizigers die drie uur lang vast zaten op de trein hebben recht op een compensatie. Dat laat NMBS weten. De spoorwegmaatschappij betreurt daarnaast ook dat de reizigers drie uur lang hebben vastgezeten in de trein, maar zegt dat het te onveilig was om de 400 mensen uit de trein te laten stappen langs de sporen.
"Er is een poging ondernomen om in eerste instantie die trein toch te doen rijden. Dat is niet gelukt, en dan is er een hulplocomotief aan te pas gekomen. De reizigers zijn ook altijd geïnformeerd geweest door de treinbegeleider en hebben versnaperingen en water gekregen. Ze hebben natuurlijk wel gedurende enkele uren vastgezeten. Dat valt ten zeerste te betreuren. Die mensen moeten ook op hun bestemming geraken, waarvan een aantal op de luchthaven. Dat is dan niet gelukt en dat is heel frustrerend, alle begrip daarvoor", legt woordvoerder van de NMBS Bart Crols uit.
"Wij staan in voor ons traject en andere operatoren voor hun traject. Mensen hebben uiteraard recht op een compensatie voor de vertraging die ze hebben opgelopen op het spoorstuk. Ze kunnen daar altijd een aanvraag voor indienen."