Vier leerlingen Sint-Pietersschool Korbeek-Lo opgenomen in ziekenhuis na Pennenzakkenrock: "De bus die de leerlingen naar huis zou brengen werd veel te warm"
Vier leerlingen van de vrije basisschool Sint-Pieter in Korbeek-Lo zijn gisteren overgebracht naar het ziekenhuis van Mol na Pennenzakkenrock. Eén meisje moest er zelfs de nacht doorbrengen. De bus die de kinderen terug naar school zou brengen, werd om een onduidelijke reden zo warm dat verschillende kinderen onwel werden.
De leerkrachten besloten om de bus van een private firma te laten stoppen en de kinderen te laten uitstappen. Vier kinderen moesten voor controle naar het ziekenhuis. Een bus van De Lijn bracht de andere leerlingen, onder begeleiding van de politie en zorgverleners, terug naar school. Drie leerlingen mochten gisterenavond het ziekenhuis van Mol verlaten. Ook het meisje dat ter controle de nacht in het ziekenhuis doorbracht, is ondertussen opnieuw thuis.